OstoskärrysiSulje

Ostoskorisi on tällä hetkellä tyhjä.

Kirjaudu sisään Sulje

Käyttöehdot

SISÄLTÖ:

  1. YLEISET SÄÄNNÖKSET
  2. SÄHKÖISET PALVELUT VERKKOKAUPASSA
  3. MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISEN EDELLYTYKSET
  4. TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA MÄÄRÄAJAT
  5. TUOTTEEN TOIMITUS- JA NOUTOKUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA -AJAT SEKÄ NOUTOAIKA
  6. TUOTEVALITUS
  7. TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA MUUTOKSENHAKUMENETTELYT SEKÄ SÄÄNNÖT, JOTKA KOSKEVAT OIKEUTTA KÄYTTÄÄ NÄITÄ MENETTELYJÄ.
  8. PERUUTTAMISOIKEUS
  9. ELINKEINONHARJOITTAJIA KOSKEVAT SÄÄNNÖKSET
  10. TUOTEARVOSTELUT
  11. SÄHKÖ- JA ELEKTRONIIKKALAITEROMUN KÄSITTELY
  12. LOPPUSÄÄNNÖKSET
  13. PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI

 

Prokonsumencki.co.uk:n lakimiehet ovat laatineet nämä verkkokaupan säännöt. Verkkokauppa www.vortexvr.pl välittää kuluttajien oikeuksista. Kuluttaja ei voi luopua kuluttajan oikeuksia koskevan lain nojalla hänelle myönnetyistä oikeuksista. Sopimusmääräykset, jotka ovat kuluttajan kannalta epäedullisempia kuin kuluttajanoikeuslain määräykset, ovat pätemättömiä ja niiden sijasta sovelletaan kuluttajanoikeuslain määräyksiä. Näin ollen näiden ehtojen määräyksillä ei ole tarkoitus sulkea pois tai rajoittaa kuluttajan oikeuksia, joihin hänellä on oikeus pakottavien lainsäännösten nojalla, ja mahdolliset epäselvyydet on tulkittava kuluttajan eduksi. Jos näiden ehtojen määräykset ja edellä mainittu lainsäädäntö ovat ristiriidassa keskenään, sovelletaan jälkimmäistä lainsäädäntöä.

1.    YLEISET SÄÄNNÖKSET

1.1.      Verkkokauppaa, joka on saatavilla Internet-osoitteessa www.vortexvr.fi, ylläpitää PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, joka harjoittaa liiketoimintaa nimellä VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, joka on merkitty Puolan tasavallan talousministeriön ylläpitämään yritystoiminnan ja -tiedon keskusrekisteriin, jossa on seuraava osoite: liike- ja toimitusosoite: ul. Paczkowska 42 04-693 Warsaw, NIP 5262261767, REGON 386084236, sähköpostiosoite: support@vortexvr.fi, puhelinnumero: (+48) 516 530 153.

1.2.      Nämä ehdot on osoitettu sekä kuluttajille että verkkokauppaa käyttäville yrityksille, ellei ehtojen erityismääräyksessä toisin mainita.

1.3.      Verkkokaupassa käsiteltävien henkilötietojen rekisterinpitäjä näiden ehtojen täytäntöönpanoon liittyen on Myyjä. Henkilötietoja käsitellään Verkkokaupan verkkosivustolla julkaistussa tietosuojakäytännössä ilmoitettuja tarkoituksia varten, sen ajan ja niiden perusteiden ja periaatteiden mukaisesti. Tietosuojakäytäntö sisältää ennen kaikkea periaatteet, jotka koskevat ylläpitäjän suorittamaa henkilötietojen käsittelyä verkkokaupassa, mukaan lukien henkilötietojen käsittelyn perusteet, tarkoitukset ja kesto sekä rekisteröityjen oikeudet, sekä tiedot evästeiden ja analyysivälineiden käytöstä verkkokaupassa. Verkkokaupan käyttö, mukaan lukien ostosten tekeminen, on vapaaehtoista. Vastaavasti myös siihen liittyvien henkilötietojen antaminen Asiakkaan tai Asiakkaan toimesta Verkkokaupan kautta on vapaaehtoista, jollei tietosuojakäytännössä mainituista poikkeuksista muuta johdu (sopimuksen tekeminen ja Myyjän lakisääteiset velvoitteet).

1.4.      Määritelmät:

  • TYÖPÄIVÄ - yksi päivä maanantaista perjantaihin lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä.

  • REKISTERÖINTILOMAKE - verkkokaupassa saatavilla oleva lomake, jonka avulla voidaan luoda tili.

  • TILAUSLOMAKE - sähköinen palvelu, verkkokaupassa käytettävissä oleva interaktiivinen lomake, jonka avulla Tilaaja voi tehdä tilauksen erityisesti lisäämällä tuotteita sähköiseen ostoskoriin ja määrittelemällä myyntisopimuksen ehdot, mukaan lukien toimitus- ja maksutapa.

  • ASIAKAS - (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle on myönnetty oikeustoimikelpoisuus lain nojalla - joka on solminut tai aikoo solmia myyntisopimuksen Myyjän kanssa.

  • SIVIILILAKI - siviililakia koskeva laki, annettu 23 päivänä huhtikuuta 1964 (säädöskokoelma 1964, nro 16, kohta 93, sellaisena kuin se on muutettuna).

  • TILI - Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan ICT-järjestelmässä oleva resurssikokonaisuus, joka on merkitty Asiakkaan antamalla yksilöllisellä nimellä (käyttäjätunnus) ja salasanalla ja johon tallennetaan Asiakkaan antamat tiedot ja tiedot hänen verkkokaupassa tekemistään Tilauksista.

  • NEWSLETTER - Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan sähköpostitse tarjoama sähköinen jakelupalvelu, jonka avulla kaikki sitä käyttävät Palvelun vastaanottajat voivat automaattisesti saada Palveluntarjoajalta peräkkäisten uutiskirjeiden jaksottaisen sisällön, joka sisältää tietoa tuotteista, uutisista ja verkkokaupan tarjouksista.

  • TUOTE - Verkkokaupassa saatavilla oleva irtaimisto (mukaan lukien irtaimisto, jossa on digitaalisia elementtejä, eli joka sisältää digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua tai on liitetty niihin siten, että digitaalisen sisällön tai palvelun puuttuminen estäisi sen asianmukaisen toiminnan), joka on Asiakkaan ja Myyjän välisen myyntisopimuksen kohteena.

  • SÄÄNNÖKSET - nämä verkkokaupan säännöt.

  • INTERNETKAUPPA - Palveluntarjoajan verkkokauppa, joka on saatavilla seuraavassa Internet-osoitteessa: vortexvr.fi.

  • MYYJÄ; PALVELUNTUOTTAJA - PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, joka harjoittaa liiketoimintaa nimellä VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, joka on merkitty talousasioista vastaavan ministerin ylläpitämään Puolan tasavallan yritystoiminnan ja -tiedon keskusrekisteriin, ja jolla on seuraava osoite: toimipaikan osoite ja palveluosoite: ul. Paczkowska 42, 04-693 Varsova, NIP 5262261767, REGON 386084236, sähköpostiosoite: support@vortexvr.fi, puhelinnumero: (+48) 516 530 153.

  • MYYNTISOPIMUS - Tuotteen myyntisopimus, joka on tehty tai solmittu Asiakkaan ja Myyjän välillä Verkkokaupan kautta.

  • SÄHKÖINEN PALVELU - palvelu, jonka Palveluntarjoaja tarjoaa sähköisesti Asiakkaalle Verkkokaupan kautta.

  • KÄYTTÄJÄ - (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle on myönnetty oikeustoimikelpoisuus lain nojalla ja joka käyttää tai aikoo käyttää sähköistä palvelua.

  • KULUTTAJAN OIKEUKSIA KOSKEVA LAINSÄÄDÄNTÖ - Kuluttajan oikeuksista 30 päivänä toukokuuta 2014 annettu laki (säädöskokoelman 2014 kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna).

  • TILAUS - Asiakkaan tahdonilmaisu, joka toimitetaan tilauslomakkeella ja joka on tarkoitettu suoraan Myyjän kanssa tehtävän tuotemyyntisopimuksen tekemiseen.

2.    SÄHKÖISET PALVELUT VERKKOKAUPASSA

2.1.      Seuraavat sähköiset palvelut ovat saatavilla verkkokaupassa: Tili, tilauslomake ja uutiskirje.

  • Tili - tilin käyttö on mahdollista sen jälkeen, kun asiakas on suorittanut kaksi peräkkäistä vaihetta - (1) täyttänyt rekisteröintilomakkeen, (2) napsauttanut "Rekisteröidy"-kenttää. Rekisteröintilomakkeessa Palvelun vastaanottajan on annettava seuraavat Palvelun vastaanottajan tiedot: etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite ja salasana. Tilin voi luoda myös rastittamalla asianmukaisen valintaruudun tilauksen yhteydessä - tili luodaan heti tilauksen tekemisen jälkeen.

    • Sähköinen tilipalvelu on maksuton toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja ilman mitään syytä poistaa tili (tilistä eroaminen) lähettämällä asianmukainen pyyntö palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: support@vortexvr.fi

  • Tilauslomake - tilauslomakkeen käyttö alkaa, kun asiakas lisää ensimmäisen tuotteen sähköiseen ostoskoriin verkkokaupassa. Tilaus tehdään, kun Asiakas suorittaa yhteensä kaksi peräkkäistä vaihetta - (1) täyttää tilauslomakkeen ja (2) klikkaa "Vahvista osto" -ruutua Verkkokaupan verkkosivustolla tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen. - Tähän asti on mahdollista muuttaa itse syötettyjä tietoja (tätä varten noudata verkkokaupan verkkosivustolla näkyviä viestejä ja tietoja). Tilauslomakkeessa asiakkaan on annettava seuraavat asiakasta koskevat tiedot: etu- ja sukunimi/yrityksen nimi, osoite (katu, talon/asunnon numero, postinumero, kaupunki, maa), sähköpostiosoite, yhteystietona toimiva puhelinnumero ja myyntisopimusta koskevat tiedot: Tuote(t), tuotteen (tuotteiden) määrä, tuotteen (tuotteiden) toimituspaikka ja -tapa, maksutapa. Jos asiakas ei ole kuluttaja, on myös ilmoitettava yrityksen nimi ja alv-numero.

    • Tilauslomakkeen sähköinen palvelu on maksuton ja kertaluonteinen palvelu, ja se päättyy, kun tilaus on tehty sen kautta tai kun asiakas lopettaa tilausten tekemisen sen kautta etukäteen.

  • Uutiskirje - uutiskirjeen käyttö on mahdollista, kun olet antanut verkkokaupan verkkosivustolla näkyvässä "Uutiskirje"-osiossa sähköpostiosoitteen, johon seuraava uutiskirje lähetetään, ja napsauttanut "Tilaa"-ruutua. Uutiskirjeen voi tilata myös rastittamalla asianmukaisen valintaruudun tilausta tehdessään - tilauksen tekemisen yhteydessä asiakas tilataan uutiskirjeeseen.

    • Sähköinen uutiskirjepalvelu on maksuton toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja ilman mitään syytä peruuttaa uutiskirjeen tilaus (Newsletter unsubscribe) lähettämällä palveluntarjoajalle asiaa koskeva pyyntö, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen support@vortexvr.fi tai kirjallisesti osoitteeseen: ul. Paczkowska 42 04-693 Warsaw.

2.2.      Palveluntarjoajan käyttämän tieto- ja viestintätekniikkajärjestelmän käyttämiseen tarvittavat tekniset vaatimukset: 1) tietokone, kannettava tietokone tai muu multimedialaite, jossa on pääsy Internetiin; 2) pääsy sähköpostiin; 3) verkkoselaimen nykyinen versio: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari tai Microsoft Edge; (4) suositeltu näytön vähimmäistarkkuus: 1024x768; (5) evästeiden ja Javascriptin ottaminen käyttöön verkkoselaimessa.

2.3.      Asiakas on velvollinen käyttämään Verkkokauppaa lain ja moraalin mukaisesti kunnioittaen asianmukaisesti Palveluntarjoajan ja kolmansien osapuolten henkilökohtaisia oikeuksia, tekijänoikeuksia ja immateriaalioikeuksia. Asiakas on velvollinen syöttämään tiedot tosiasioiden mukaisesti. Asiakas ei saa tarjota lainvastaista sisältöä.

2.4.      Sähköisiä palveluja koskeva valitusmenettely on esitetty kohdassa. 6 kohdassa.

3.    MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISEN EDELLYTYKSET

3.1.      Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt Tilauksen Verkkokaupan tilauslomakkeella kohdan mukaisesti. 2.1.2 kohdan mukaisesti.

3.2.      Verkkokaupan verkkosivustolla ilmoitettu tuotteen hinta tai tuotteesta maksettava korvaus on ilmoitettu Puolan zlotyina ja sisältää verot. Asiakkaalle ilmoitetaan Verkkokaupan sivuilla, myös Tilauksen tekemisen yhteydessä ja silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua Myyntisopimukseen, kokonaishinta tai -korvaus veroineen, ja silloin, kun Tuotteen luonteen vuoksi niiden määrää ei voida kohtuullisen arvion mukaan laskea aikaisemmin, sekä toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- tai postipalvelumaksut) ja muut kustannukset, ja silloin, kun näiden maksujen määrää ei voida määritellä, myös velvollisuus niiden maksamiseen, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua Myyntisopimukseen.

3.3.      Menettely myyntisopimuksen tekemiseksi verkkokaupassa tilauslomakkeen avulla

  • Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt Tilauksen Verkkokaupassa kohdan mukaisesti. 2.1.2 kohdan mukaisesti.

  • Kun tilaus on tehty, Myyjä vahvistaa välittömästi sen vastaanottamisen ja hyväksyy samalla tilauksen toteutettavaksi. Vahvistus Tilauksen vastaanottamisesta ja sen hyväksymisestä käsittelyyn tapahtuu siten, että Myyjä lähettää Asiakkaalle asianmukaisen sähköpostiviestin Asiakkaan Tilauksen tekemisen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, joka sisältää ainakin Myyjän lausunnot Tilauksen vastaanottamisesta ja sen hyväksymisestä käsittelyyn sekä vahvistuksen myyntisopimuksen tekemisestä. Kun asiakas on vastaanottanut edellä mainitun sähköpostiviestin, asiakkaan ja myyjän välinen myyntisopimus on tehty.

3.4.      Tehdyn myyntisopimuksen sisältö tallennetaan, suojataan ja asetetaan asiakkaan saataville 1) asettamalla nämä ehdot saataville verkkokaupan verkkosivustolla ja 2) lähettämällä asiakkaalle kohdassa tarkoitettu sähköpostiviesti. 3.3.2. lähetetyn sähköpostiviestin. Myyntisopimuksen sisältö on lisäksi tallennettu ja suojattu Myyjän Internet-myymälän IT-järjestelmään.

4.    TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA MÄÄRÄAJAT


4.1.Myyjän on annettava Asiakkaan käyttöön seuraavat myyntisopimukseen liittyvät maksutavat:

  • Maksu pankkisiirrolla myyjän pankkitilille.
  • Sähköiset maksut ja luottokorttimaksut Shopify Paymentsin kautta (Visa, Mastercard, Maestro, ShopPay, GooglePay, ApplePay, PayPal.com ja Klarna.com - mahdolliset nykyiset maksutavat on lueteltu verkkokaupan verkkosivustolla Maksutavatiedot-välilehdellä sekä verkkosivustoilla https://www.shopify.com/payments, https://www.paypal.com ja https://www.klarna.com/pay-now.
    • Sähköiset maksut ja pankkikorttitapahtumat maksetaan Shopify Paymentsin, PayPal.comin tai Klarna.comin kautta asiakkaan valinnan mukaan. Sähköisen maksamisen ja pankkikorttien käsittelyn suorittaa:
      • Shopify.com - yritys Shopify Inc., 151 O'Connor Street, Ground floor, Ottawa, Ontario, K2P 2L8.
      • PayPal.comcom - yritys PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5th floor 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.
      • Klarna.com - Klarna Bank AB (Klarna Bank AB (publ), kotipaikka Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi, rekisteröity Ruotsin kaupparekisteriin numerolla 556737-0431).
    • Vipp sähköiset maksut, Mobile Pay, Google Pay, Apple Pay.
    • Maksuerät - maksu suoritetaan kokonaan tai osittain Klarna.comin lainasta saaduilla varoilla.

4.2. Maksuehdot:

  • Jos asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai pankkikortin, asiakas on velvollinen suorittamaan maksun 7 kalenteripäivän kuluessa myyntisopimuksen tekemisestä.
  • Jos asiakas valitsee maksun käteisellä toimituksen yhteydessä, asiakas on velvollinen maksamaan toimituksen yhteydessä.
  • Jos asiakas valitsee osamaksun, hän on velvollinen suorittamaan maksut valitsemalleen lainanantajalle sovitun takaisinmaksusuunnitelman mukaisesti.

4.3.      Maksuehto:

  • Jos asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin, asiakkaan on suoritettava maksu 7 kalenteripäivän kuluessa myyntisopimuksen tekemisestä.
  • Jos Asiakas valitsee maksutavaksi käteismaksun toimituksen yhteydessä, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksun toimituksen yhteydessä.
  • Jos Asiakas valitsee maksuerän, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksut valitsemalleen lainanantajalle sovitun takaisinmaksuaikataulun mukaisesti.

5.    TUOTTEEN TOIMITUS- JA NOUTOKUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA -AJAT SEKÄ NOUTOAIKA

5.1.      Tuotteen toimitus asiakkaalle on maksullinen, ellei myyntisopimuksessa toisin määrätä. Tuotteen toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postimaksut) ilmoitetaan Asiakkaalle Verkkokaupan verkkosivujen toimituskustannuksia koskevassa välilehdessä ja tilauksen tekemisen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua Myyntisopimukseen.

5.2.    Myyjän on annettava Asiakkaan käyttöön seuraavat tavat toimittaa tai noutaa tuote:

Posti.fi - Global Express (5 - 10 päivää)
DHL® Parcel eCom (3 - 4 päivää)
UPS® Express Saver - (1 päivä)
UPS® Standard - (2-3 päivää)

5.3.   VORTEX VIRTUAL REALITYn varasto ja palautusosoite on: 

VortexVR - Completio
ul. Jedrzejowska 47
93-636 LODZ, Puola

5.4.      Tuotteen toimitusaika asiakkaalle on enintään 10 arkipäivää, ellei lyhyempää määräaikaa ole ilmoitettu tuotteen kuvauksessa tai tilausprosessin aikana. Jos tuotteilla on eri toimitusajat, toimitusaika on pisin ilmoitettu aika, joka ei kuitenkaan saa ylittää 10 työpäivää. Tuotteen toimitusajan alkaminen Asiakkaalle lasketaan seuraavasti:

  • Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin - siitä päivästä alkaen, jolloin Myyjän pankkitiliä tai maksutiliä hyvitetään.

  • Jos asiakas valitsee maksutavaksi käteismaksun toimituksen yhteydessä - myyntisopimuksen tekopäivästä alkaen.

  • Jos Asiakas valitsee osamaksujärjestelmän - siitä päivästä, jona luotonantaja on ilmoittanut Myyjälle luottosopimuksen tekemisestä Asiakkaan kanssa, mutta viimeistään siitä päivästä, jona Asiakkaalle myönnetyn luoton varat on hyvitetty Myyjän pankkitilille.

5.5.      Määräaika tuotteen noutovalmiudelle Asiakkaan toimesta - Jos Asiakas päättää noutaa Tuotteen henkilökohtaisesti, Tuotteen on oltava valmiina Asiakkaan noudettavaksi 1 arkipäivän kuluessa, ellei lyhyempää määräaikaa ole määritelty Tuotteen kuvauksessa tai Tilausprosessin aikana. Jos tuotteilla on eri noutovalmiuspäivämäärät, noutovalmiuspäivämäärä on pisin annettu päivämäärä, joka ei kuitenkaan saa ylittää yhtä pankkipäivää. Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle lisäksi Tuotteen noutovalmiudesta. Asiakkaan noutovalmiuden määräajan alkaminen lasketaan seuraavasti:

  • Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin - siitä päivästä alkaen, jolloin Myyjän pankkitiliä tai maksutiliä hyvitetään.

  • Jos Asiakas valitsee osamaksujärjestelmän - siitä päivästä, jona luotonantaja on ilmoittanut Myyjälle luottosopimuksen tekemisestä Asiakkaan kanssa, mutta viimeistään siitä päivästä, jona Asiakkaalle myönnetyn luoton varat on hyvitetty Myyjän pankkitilille.

6.    VALITUSTEN KÄSITTELYMENETTELY

6.1.      Tässä Ehtojen kohdassa 6 esitetään menettely valitusten käsittelemiseksi, joka on yhteinen kaikille Myyjälle esitetyille valituksille, erityisesti tuotteisiin, myyntisopimuksiin, sähköisiin palveluihin ja muihin Myyjän tai Verkkokaupan toimintaan liittyviin valituksiin.

6.2.      Valituksen voi tehdä esimerkiksi:

  • sähköisesti sähköpostitse osoitteeseen: support@vortexvr.fi.

6.3.      Tuotteen lähettäminen tai palauttaminen osana valitusta voidaan tehdä osoitteessa: ul. Paczkowska 42 04-693 Varsova.

6.4.      On suositeltavaa mainita valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohteeseen liittyvät tiedot ja olosuhteet, erityisesti sääntöjenvastaisuuden tai sopimuksenvastaisuuden luonne ja ajankohta; (2) vaatimus siitä, miten valitus saatetaan sopimuksen mukaiseksi, tai ilmoitus hinnanalennuksesta tai sopimuksen peruuttamisesta tai muu vaatimus; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot - tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä. Edellisessä virkkeessä esitetyt vaatimukset ovat ainoastaan suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta ilman suositeltua valituksen kuvausta esitettyjen valitusten tehokkuuteen.

6.5.      Jos valituksen tekijän ilmoittamat yhteystiedot muuttuvat valituksen käsittelyn aikana, valituksen tekijän on ilmoitettava asiasta myyjälle.

6.6.      Valituksen tekijä voi liittää valituksen aiheeseen liittyviä todisteita (esim. valokuvia, asiakirjoja tai tuotteita). Myyjä voi myös pyytää valituksen tekijää antamaan lisätietoja tai lähettämään todisteita (esim. valokuvia), jos se helpottaa ja nopeuttaa valituksen tutkimista.

6.7.      Myyjän on vastattava valitukseen välittömästi, mutta viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen vastaanottamisesta.

6.8.      Myyjän lakisääteisen vastuun perusta ja laajuus on määritelty yleisesti sovellettavissa laeissa, erityisesti siviililaissa, kuluttajan oikeuksista annetussa laissa ja 18. heinäkuuta 2002 annetussa laissa sähköisten palvelujen tarjoamisesta (lakikokoelman nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna). Jäljempänä on annettu lisätietoja myyjän vastuusta, joka koskee tuotteen ja myyntisopimuksen yhdenmukaisuutta, kuten laissa säädetään:

  • Jos kyseessä on reklamaatio tuotteesta - irtaimesta esineestä - jonka asiakas on ostanut myyjän kanssa joulukuuta 2022 mennessä tehdyn myyntisopimuksen perusteella, sovelletaan siviililain säännöksiä 31. joulukuuta 2022 asti voimassa olevassa sanamuodossaan, erityisesti siviililain 556-576 §:ää. Näissä säännöksissä määritellään erityisesti Myyjän vastuun perusta ja laajuus asiakasta kohtaan, jos myydyssä tuotteessa on fyysinen tai oikeudellinen virhe (takuu). Siviililain 558 §:n 1 momentin mukaan Myyjän takuuvastuu edellisen virkkeen mukaisesti ostetusta tuotteesta on suljettu pois sellaista asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja.

  • Kun kyseessä on valituksen tekeminen tuotteesta - irtaimisto (mukaan lukien irtaimisto, jossa on digitaalisia elementtejä), lukuun ottamatta kuitenkin irtaimistoa, joka toimii ainoastaan digitaalisen sisällön kantajana - jonka asiakas on ostanut myyjän kanssa tammikuuta 2023 alkaen tehdyn myyntisopimuksen perusteella, sovelletaan kuluttajan oikeuksista annetun lain säännöksiä 1. tammikuuta 2023 alkaen voimassa olevassa sanamuodossa, erityisesti kuluttajan oikeuksista annetun lain 43 a-43 g §:ää. Näissä säännöksissä määritellään erityisesti Myyjän vastuun perusta ja laajuus kuluttajaa kohtaan, jos tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen.

6.9.      Lakisääteisen vastuun lisäksi tuotteelle voidaan myöntää takuu - tämä on sopimusperusteinen (lisä)vastuu, ja sitä voidaan käyttää, jos kyseinen tuote kuuluu takuun piiriin. Takuun voi antaa muu taho kuin myyjä (esim. valmistaja tai jakelija). Yksityiskohtaiset takuun mukaiset vastuuehdot, mukaan lukien takuun toteuttamisesta vastaavaa tahoa ja tahoa, jolla on oikeus käyttää takuuta, koskevat yksityiskohtaiset tiedot löytyvät takuun kuvauksesta, esim. takuukortista tai muusta takuun myöntämistä koskevasta paikasta. Myyjä huomauttaa, että jos tuote ei ole sopimuksen mukainen, asiakkaalla on oikeus oikeussuojakeinoihin myyjän puolelta ja kustannuksella ja että takuu ei vaikuta näihin oikeussuojakeinoihin.

6.10.    Ehtojen kohdan 6.8.2. kuluttajaa koskevia määräyksiä sovelletaan myös asiakkaaseen, joka on luonnollinen henkilö ja joka tekee sopimuksen, joka liittyy suoraan hänen elinkeinotoimintaansa, jos tämän sopimuksen sisällöstä seuraa, että se ei ole kyseiselle henkilölle ammattimainen, mikä johtuu erityisesti hänen elinkeinotoimintansa kohteesta, joka on saatavissa keskusrekisterin ja elinkeinotoimintaa koskevien tietojen säännösten perusteella.

7.    TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA MUUTOKSENHAKUMENETTELYT SEKÄ SÄÄNNÖT, JOTKA KOSKEVAT OIKEUTTA KÄYTTÄÄ NÄITÄ MENETTELYJÄ.

7.1.      Tuomioistuimen ulkopuolisia riidanratkaisumenetelmiä ovat (1) osapuolten kantojen lähentäminen esimerkiksi sovittelun avulla, (2) riidan ratkaisun ehdottaminen esimerkiksi sovittelun avulla ja (3) riidan ratkaiseminen ja ratkaisun määrääminen osapuolille esimerkiksi välimiesmenettelyn avulla (sovittelutuomioistuin). Yksityiskohtaiset tiedot kuluttaja-asiakkaan mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja esittää vaatimuksia, näihin menettelyihin pääsyä koskevat säännöt ja ystävällinen hakukone riitojen sovinnolliseen ratkaisemiseen erikoistuneista yksiköistä ovat saatavilla kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuilla osoitteessa: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

7.2.      Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston pääjohtajalla on yhteyspiste, jonka tehtävänä on muun muassa antaa kuluttajille tietoa tuomioistuinten ulkopuolisesta kuluttajariitojen ratkaisemisesta. Kuluttajat voivat ottaa yhteyttä pisteeseen: (1) puhelimitse soittamalla numeroon 22 55 60 332 tai 22 55 60 333, 2) sähköpostitse lähettämällä viestin osoitteeseen kontakt.adr@uokik.gov.pl tai 3) kirjallisesti tai henkilökohtaisesti viraston pääkonttorissa osoitteessa Plac Powstańców Warszawy 1, Varsova (00-030).

7.3.      Kuluttajalla on käytettävissään seuraavat esimerkit tuomioistuimen ulkopuolisista valitus- ja muutoksenhakumenettelyistä: (1) riidanratkaisuhakemus pysyvälle sovintotuomioistuimelle; (2) riidanratkaisuhakemus tuomioistuinten ulkopuoliselle riidanratkaisulle kaupallisen tarkastuksen maakunnalliselle tarkastajalle; tai (3) alueellisen (kunnallisen) kuluttaja-asiamiehen tai yhteiskunnallisen järjestön apu, jonka lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja (esim. kuluttajaliitto, Puolan kuluttajaliitto). Neuvontaa annetaan muun muassa sähköpostitse osoitteessa porady@dlakonsumentow.pl ja kuluttajaneuvontapuhelimessa numerossa 801 440 220 (neuvontapuhelin on avoinna arkipäivisin klo 8.00-18.00, puhelun hinta operaattorin hinnaston mukaan).

7.4.      Kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisen riidanratkaisun online-foorumi EU:n tasolla (ODR-foorumi) on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. ODR-foorumi on interaktiivinen ja monikielinen verkkosivusto, jossa kuluttajat ja elinkeinonharjoittajat voivat keskitetysti hakea tuomioistuinten ulkopuolista ratkaisua riita-asioihin, jotka koskevat verkossa tehdystä myynti- tai palvelusopimuksesta johtuvia sopimusvelvoitteita (lisätietoja on itse foorumin verkkosivustolla tai kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuston osoitteessa https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

8.    PERUUTTAMISOIKEUS

8.1.      Kuluttaja, joka on tehnyt etäsopimuksen, voi 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttaa sopimuksen ilmoittamatta syytä ja ilman, että siitä aiheutuu kustannuksia, lukuun ottamatta kohdassa mainittuja kustannuksia. 8.8 kohdassa tarkoitettuja kustannuksia. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus lähetetään ennen määräaikaa. Peruuttamisilmoitus voidaan tehdä esimerkiksi seuraavasti:

  • sähköisesti sähköpostitse osoitteeseen: support@vortexvr.fi.

8.2.      Peruuttamislomakkeen malli on kuluttajan oikeuksista annetun lain liitteessä 2, ja se on lisäksi saatavilla kohdassa. 13 kohdassa. Kuluttaja voi käyttää mallilomaketta, mutta se ei ole pakollinen.

8.3.      Peruuttamisaika alkaa:

  • kun kyseessä on sopimus, jossa myyjä toimittaa tuotteen ja on velvollinen siirtämään omistusoikeutensa (esim. myyntisopimus) - siitä, kun kuluttaja tai hänen osoittamansa kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, ottaa tuotteen haltuunsa, ja kun kyseessä on sopimus, jossa: (1) koskee useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa - viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuunotosta, tai 2) koskee tuotteiden säännöllistä toimittamista määräajaksi - ensimmäisen tuotteen haltuunotosta;

  • muiden sopimusten osalta sopimuksen tekopäivästä.

8.4.      Jos etäsopimus peruutetaan, sopimusta ei katsota tehdyksi.

8.5.      Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa kuluttajan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien tuotteen toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat siitä, että kuluttaja on valinnut muun toimitustavan kuin verkkokaupassa saatavilla olevan halvimman tavanomaisen toimitustavan). Myyjän on palautettava maksu käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti sopinut muusta palautustavasta, josta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan Tuotetta itse kuluttajalta, Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saadun maksun palauttamisesta, kunnes se on saanut Tuotteen takaisin tai kunnes kuluttaja on toimittanut todisteen palautuksesta, riippuen siitä, kumpi tapahtuma toteutuu ensin.

8.6.      Kuluttaja on velvollinen palauttamaan tuotteen Myyjälle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa peruutuspäivästä, tai luovuttamaan sen Myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka on noutanut sen, ellei Myyjä ole tarjoutunut noutamaan tuotetta itse. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tuote lähetetään takaisin ennen sen voimassaolon päättymistä. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen osoitteeseen: ul. Paczkowska 42 04-693 Varsova.

8.7.      Kuluttaja on vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi.

8.8.      Kuluttajan peruuttamiseen liittyvät mahdolliset kustannukset, joista kuluttaja on velvollinen vastaamaan:

  • Jos kuluttaja on valinnut tuotteen toimitustavaksi muun kuin verkkokaupassa saatavilla olevan halvimman tavanomaisen toimitustavan, Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia.

  • Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.

  • Jos kyseessä on tuote, joka on palvelu, jonka suorittaminen on aloitettu kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttaja, joka käyttää peruuttamisoikeuttaan tällaisen pyynnön esittämisen jälkeen, on velvollinen maksamaan peruuttamiseen asti suoritetusta suorituksesta. Maksettava määrä lasketaan suhteessa suoritukseen ottaen huomioon sopimuksessa sovittu hinta tai korvaus. Jos hinta tai korvaus on liian korkea, laskentaperusteena käytetään suorituksen markkina-arvoa.

8.9.      Kuluttajan oikeutta peruuttaa etäsopimus ei sovelleta sopimuksiin:

  • (1) sellaisten palvelujen suorittamisesta, joista kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella, jolle myyjä on ennen palvelun suorittamista ilmoittanut, että sen jälkeen kun myyjä on suorittanut palvelun, hän menettää peruuttamisoikeutensa, ja joka on tunnustanut tämän; (2) jossa hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen sopimuksen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä; (3) jossa suorituksen kohteena on muu kuin tehdasvalmisteinen tuote, joka on valmistettu kuluttajan määrittelyn mukaan tai joka palvelee hänen yksilöllisiä tarpeitaan; (4) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka pilaantuu nopeasti tai jonka säilyvyysaika on lyhyt; (5) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jota ei voida palauttaa avaamisen jälkeen terveys- tai hygieniasyistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; (6) jossa suorituksen kohteena ovat tuotteet, jotka luonteensa vuoksi yhdistetään toimituksen jälkeen erottamattomasti muihin asioihin; (7) jossa suorituksen kohteena ovat alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä, joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa; (8) joissa kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt, että Myyjä tulee hänen luokseen suorittamaan kiireellisen korjauksen tai huollon; jos Myyjä tarjoaa muita kuin kuluttajan pyytämiä lisäpalveluja tai toimittaa muita kuin korjauksen tai huollon suorittamiseen tarvittavia varaosia sisältäviä Tuotteita, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus lisäpalvelujen tai Tuotteiden osalta; (9) jos suorituksen kohteena on ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelmisto, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen; (10) sanomalehtien, aikakauslehtien tai aikakauslehtien toimittamisesta, lukuun ottamatta tilaussopimusta; (11) joka on tehty julkisen huutokaupan avulla; (12) muuhun kuin asumistarkoitukseen tapahtuvaa majoitusta, tavarankuljetusta, autonvuokrausta, ateriapalveluja, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyviä palveluja varten, jos sopimuksessa määritellään palvelun päivämäärä tai kesto; (13) sellaisen digitaalisen sisällön toimittamista varten, jota ei toimiteta aineellisella tietovälineellä ja josta kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos myyjä on aloittanut palvelun suorittamisen kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella, jolle myyjä on ennen palvelun suorittamista ilmoittanut, että hän menettää peruuttamisoikeutensa sen jälkeen, kun myyjä on suorittanut palvelun ja kuitannut sen, ja jos myyjä on toimittanut kuluttajalle artiklan 1 kohdassa tarkoitetun vahvistuksen. 15 §:n 1 ja 2 momentin tai 21 §:n 1 momentin mukaisesti; 14) sellaisten palvelujen suorittamisesta, joista kuluttaja on velvollinen maksamaan hinnan, jos kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt Myyjää tulemaan kuluttajan kotiin korjausta varten ja palvelu on jo kokonaisuudessaan suoritettu kuluttajan nimenomaisella ja ennakkosuostumuksella.

8.10.    Ehtojen tämän 8. kohdan kuluttajaa koskevia määräyksiä sovelletaan 1. tammikuuta 2021 alkaen ja kyseisestä päivästä alkaen tehtyjen sopimusten osalta myös asiakkaaseen tai asiakkaaseen, joka on luonnollinen henkilö ja joka tekee sopimuksen, joka liittyy suoraan hänen yritystoimintaansa, jos kyseisen sopimuksen sisällöstä ilmenee, että se ei ole luonteeltaan ammattimainen kyseiselle henkilölle, mikä johtuu erityisesti hänen yritystoimintansa kohteesta, joka on saatavissa keskusrekisterin ja yritystoimintaa koskevien tietojen säännösten perusteella.

9.    ELINKEINONHARJOITTAJIA KOSKEVAT SÄÄNNÖKSET

9.1.      Tämä käyttöehtojen kohta 9 ja kaikki siihen sisältyvät määräykset on osoitettu ainoastaan asiakkaalle tai palvelun vastaanottajalle, joka ei ole kuluttaja, ja näin ollen ne sitovat häntä. Lisäksi 1.1.2021 alkaen ja kyseisestä päivämäärästä alkaen tehtyjen sopimusten osalta ehtojen tämä kohta ja kaikki sen sisältämät määräykset eivät ole suunnattu Asiakkaalle tai Palvelun vastaanottajalle, joka on luonnollinen henkilö ja joka tekee suoraan elinkeinotoimintaansa liittyvän sopimuksen, eivätkä näin ollen sido häntä, jos kyseisen sopimuksen sisällöstä seuraa, että sopimus ei ole kyseiselle henkilölle ammattimainen, mikä johtuu erityisesti hänen elinkeinotoimintansa kohteesta, joka on saatavissa elinkeinotoiminnan keskusrekisterin ja elinkeinotoimintatietojen säännösten perusteella, ellei ehtojen tämän kohdan sisältämien määräysten soveltamista tällaisiin henkilöihin ole kielletty.

9.2.      Myyjällä on oikeus peruuttaa myyntisopimus 14 kalenteripäivän kuluessa sen tekemisestä. Myyntisopimuksen peruuttaminen voi tässä tapauksessa tapahtua ilman perusteluja, eikä se aiheuta Asiakkaalle mitään vaatimuksia Myyjää kohtaan.

9.3.      Myyjän takuuvastuu tuotteesta tai siitä, että tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen, on suljettu pois.

9.4.      Myyjä vastaa valitukseen 30 kalenteripäivän kuluessa sen vastaanottamisesta.

9.5.      Myyjällä on oikeus rajoittaa käytettävissä olevia maksutapoja, mukaan lukien ennakkomaksun vaatiminen kokonaan tai osittain, riippumatta asiakkaan valitsemasta maksutavasta ja myyntisopimuksen tekemisestä.

9.6.      Palveluntarjoaja voi irtisanoa sähköisten palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen välittömästi ja ilman perusteluita lähettämällä palvelun vastaanottajalle asianmukaisen ilmoituksen.

9.7.      Palveluntarjoajan/myyjän vastuu asiakasta/asiakasta kohtaan, riippumatta sen oikeusperustasta, rajoittuu - sekä yksittäisen vaateen yhteydessä että kaikkien vaateiden osalta yhteensä - maksetun hinnan ja myyntisopimuksen mukaisten toimituskulujen määrään, kuitenkin enintään tuhanteen zlotyyn. Edellisessä virkkeessä tarkoitettua määrällistä rajoitusta sovelletaan kaikkiin asiakkaan/asiakkaan palveluntarjoajaa/myyjää vastaan esittämiin vaatimuksiin, myös silloin, kun myyntisopimusta ei ole tehty tai kun se ei liity myyntisopimukseen. Palveluntarjoaja/myyjä on vastuussa palvelun vastaanottajalle/asiakkaalle vain sopimuksen tekohetkellä ennakoitavissa olevista tyypillisistä vahingoista eikä vastaa menetetystä voitosta. Myyjä ei myöskään vastaa lähetyksen kuljetuksen viivästymisestä.

9.8.      Myyjän/Palveluntarjoajan ja Asiakkaan/Palveluntarjoajan väliset mahdolliset riidat ratkaistaan Myyjän/Palveluntarjoajan kotipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa.

10. TUOTEARVOSTELUT

10.1.    Myyjä sallii Asiakkaidensa antaa ja käyttää Tuotteita ja Verkkokauppaa koskevia mielipiteitä tässä käyttöehtojen osiossa ilmoitettujen ehtojen mukaisesti.

10.2.    Asiakkaan on mahdollista antaa mielipiteensä tuotteesta tai verkkokaupasta palautelomakkeella. Lomake voidaan asettaa saataville suoraan Verkkokaupan verkkosivustolla (myös ulkoisen widgetin kautta) tai se voidaan asettaa saataville yksittäisen linkin kautta, jonka Asiakas saa oston jälkeen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Mielipidettä lisätessään Asiakas voi myös lisätä graafisen arvosanan tai kuvan Tuotteesta - jos tällainen mahdollisuus on käytettävissä mielipidelomakkeessa.

10.3.    Tuotetta koskeva lausunto voidaan antaa vain Myyjän verkkokaupasta tosiasiallisesti ostetuista tuotteista ja sen Asiakkaan toimesta, joka on ostanut arvioitavan tuotteen. Fiktiivisten tai näennäisten myyntisopimusten tekeminen Tuotetta koskevan lausunnon antamiseksi on kielletty. Verkkokauppaa koskevan lausunnon voi antaa henkilö, joka on verkkokaupan asiakas.

10.4.    Asiakkaiden antamia lisälausuntoja ei saa käyttää laittomiin toimiin, erityisesti toimiin, jotka ovat vilpillistä kilpailua, tai toimiin, jotka loukkaavat henkilökohtaisia oikeuksia, immateriaalioikeuksia tai muita Myyjän tai kolmansien osapuolten oikeuksia. Asiakas on mielipidettä lisätessään velvollinen toimimaan lain, näiden käyttöehtojen ja hyvien tapojen mukaisesti.

10.5.    Mielipiteet voidaan asettaa saataville suoraan Verkkokaupan verkkosivustolla (esimerkiksi tietyn Tuotteen vieressä) tai ulkopuolisessa mielipiteidenkeruupalvelussa, jonka kanssa Myyjä tekee yhteistyötä ja johon se on linkitetty Verkkokaupan verkkosivustolla (myös Verkkokaupan verkkosivustolle sijoitetun ulkoisen widgetin avulla).

10.6.    Myyjän on varmistettava, että julkaistut tuotearvostelut ovat peräisin asiakkailta, jotka ovat ostaneet kyseisen tuotteen. Tätä varten Myyjän on toteutettava seuraavat toimenpiteet varmistaakseen, että arvostelut ovat peräisin sen Asiakkailta:

  • Suoraan verkkokaupan verkkosivustolla saatavilla olevalla lomakkeella annetun lausunnon julkaiseminen edellyttää palveluntarjoajan ennakkotarkastusta. Tarkistuksessa tarkistetaan, että lausunto on näiden ehtojen mukainen, ja erityisesti tarkistetaan, onko lausunnon antaja Verkkokaupan asiakas - tässä tapauksessa Myyjä tarkistaa, onko kyseinen henkilö tehnyt ostoksen Verkkokaupassa, ja jos kyseessä on Tuotetta koskeva lausunto, Myyjä tarkistaa lisäksi, onko kyseinen henkilö ostanut arvosteltavan Tuotteen. Tarkastus tehdään ilman aiheetonta viivytystä.

  • Myyjä lähettää asiakkailleen (myös ulkoisen palautepalvelun kautta, jonka kanssa se tekee yhteistyötä) yksilöllisen linkin asiakkaan ostohetkellä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen - tällä tavoin palautelomakkeeseen pääsee vain se asiakas, joka osti tuotteen verkkokaupasta.

  • Jos Myyjä epäilee tai muut Asiakkaat tai kolmannet osapuolet esittävät Myyjälle vastalauseita siitä, onko tietty mielipide peräisin Asiakkaalta tai onko tietty Asiakas ostanut tietyn Tuotteen, Myyjä pidättää itsellään oikeuden ottaa yhteyttä mielipiteen kirjoittajaan selvittääkseen ja vahvistaakseen, että hän on todella Verkkokaupan Asiakas tai on ostanut arvostellun Tuotteen.

10.7.    Kaikki huomautukset, valitukset lausunnon tarkistamisesta tai vastalauseet siitä, onko tietty lausunto peräisin asiakkaalta tai onko tietty asiakas ostanut tietyn tuotteen, voidaan tehdä tavalla, joka vastaa käyttöehtojen kohdassa 6 mainittua valitusmenettelyä.

10.8.    Myyjä ei saa julkaista tai antaa toisen henkilön julkaista Asiakkaiden totuudenvastaisia mielipiteitä tai suosituksia eikä vääristellä Asiakkaiden mielipiteitä tai suosituksia mainostaakseen tuotteitaan. Myyjä antaa sekä myönteisiä että kielteisiä arvioita. Myyjä ei anna sponsoroituja arvosteluja.

11.  SÄHKÖ- JA ELEKTRONIIKKALAITEROMUN KÄSITTELY

11.1.    Sääntöjen tämän 11 jakson ja kaikkien siihen sisältyvien säännösten tarkoituksena on täyttää 11. syyskuuta 2015 annetun sähkö- ja elektroniikkalaiteromusta annetun lain (vuoden 2015 säädöskokoelman kohta 1688, sellaisena kuin se on muutettuna) 4 §:n 2 momentissa tarkoitetut laitteiden jakelijoiden tiedonantovelvollisuudet.

11.2.    Sähkö- ja elektroniikkaromua (merkitty valikoivalla keräysmerkillä) ei saa sijoittaa muun jätteen joukkoon. Kotitalouksista peräisin olevien jätelaitteiden haltija on velvollinen luovuttamaan ne jätelaitekeräilijälle tai jätelaitekeräykseen valtuutetulle taholle.

11.3.    Myyjä on velvollinen ottamaan kotitalouksien käytöstä poistetut laitteet takaisin myyntipisteissään maksutta edellyttäen, että laitteet ovat samantyyppisiä ja että niillä on ollut samat toiminnot kuin myydyillä laitteilla.

11.4.    Toimittaessaan kodinkoneita asiakkaalle myyjä on velvollinen noutamaan käytetyt kodinkoneet maksutta niiden toimituspaikasta edellyttäen, että käytetyt laitteet ovat samantyyppisiä ja toimivat samoissa toiminnoissa kuin toimitetut laitteet. Halun luovuttaa käytetyt laitteet Myyjälle edellä mainitussa tapauksessa voi ilmoittaa Myyjälle huomautuksissa tilauksen tekemisen yhteydessä ja sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: support@vortexvr.fi välittömästi sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt tilauksen.

11.5.    Asiakkaalla on mahdollisuus palauttaa käytettyjä kodinkoneita, joiden ulkomitat eivät ylitä 25 senttimetriä, mihin tahansa myymälään, jonka myyntipinta-ala on vähintään 400 neliömetriä ja joka on omistettu kodinkoneiden myyntiin, ilman että hänen tarvitsee ostaa uusia laitteita.

11.6.    Myyjä voi kieltäytyä hyväksymästä tarjousta:

  • jätteeksi kelpaavat laitteet, jotka saastumisensa vuoksi aiheuttavat vaaraa jätettä vastaanottavien henkilöiden terveydelle tai hengelle; ja

  • epätäydelliset romulaitteet ja romulaitteiden osat, joiden kerääminen on kielletty 11. syyskuuta 2015 annetun sähkö- ja elektroniikkalaiteromusta annetun lain (vuoden 2015 säädöskokoelma, kohta 1688, sellaisena kuin se on muutettuna) 35 §:n 1 momentin mukaisesti.

11.7.    Edellä mainituissa tapauksissa asiakas voi luovuttaa käytetyt laitteet asianmukaiseen jätteiden keräyspisteeseen tai käsittelylaitoksen ylläpitäjälle.

11.8.    Esimerkkejä jätteiden keräyspisteistä Varsovan kaupungissa:

  • Valikoivan jätteen keräyspiste (PSZOK) osoitteessa 1 Płytowa Street, 03-046 Varsova (Białołęka).

  • Valikoivan jätteen keräyspiste (PSZOK) osoitteessa 1 Zawodzie Street, 02-981 Varsova (Mokotow).

11.9.    Tietoja kaikista jätteiden keräyspisteistä eri puolilla maata on saatavissa käyttämällä hakukonetta valtion yritysrekisterissä - BDO:ssa seuraavassa verkko-osoitteessa: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Registry/Index?pageNumber=1&placeType=residenceOrBusinessAddress&t=1675268278907&tables=ActivityScope4Table2.

12.  LOPPUSÄÄNNÖKSET

12.1.    Verkkokaupan kautta tehdyt sopimukset tehdään puolan kielellä.

12.2.    Työjärjestyksen muuttaminen:

  • Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja tärkeistä syistä, joita ovat: muutokset lakiin; muutokset maksu- tai toimitustapoihin tai -päivämääriin, joihin sovelletaan lakisääteisiä tai lainsäädännöllisiä velvoitteita; muutokset tarjottujen sähköisten palveluiden laajuuteen tai muotoon; uusien sähköisten palveluiden lisääminen; tarve torjua ennakoimatonta ja välitöntä uhkaa, joka liittyy verkkokaupan, mukaan lukien sähköiset palvelut ja palvelun vastaanottajat/asiakkaat, suojaamiseen petoksilta, haittaohjelmilta, roskapostilta, tietomurroilta tai muilta tietoturvauhkilta - siltä osin kuin nämä muutokset vaikuttavat näiden Ehtojen täytäntöönpanoon.

  • Ilmoitus ehdotetuista muutoksista on lähetettävä vähintään 15 päivää ennen muutosten voimaantulopäivää, jollei muutoksista voida ilmoittaa ilman 15 päivän ilmoitusaikaa, jos palveluntarjoaja: (1) Palveluntarjoajan on täytettävä lakisääteinen tai sääntelyyn perustuva velvoite, jonka nojalla sen on muutettava käyttöehtojaan siten, ettei se voi noudattaa 15 päivän ilmoitusaikaa; tai (2) Palveluntarjoajan on poikkeuksellisesti muutettava käyttöehtojaan, jotta se voi puuttua ennakoimattomaan ja välittömään uhkaan, joka liittyy Verkkokaupan, mukaan lukien Sähköiset palvelut, ja Palvelun vastaanottajien/asiakkaiden suojaamiseen petoksilta, haittaohjelmilta, roskapostilta, tietomurroilta tai muilta tietoturvauhilta. Kahdessa edellisessä virkkeessä tarkoitetussa viimeisessä tapauksessa muutokset pannaan täytäntöön välittömästi, ellei pidempi täytäntöönpanoaika ole mahdollinen tai välttämätön, mistä Palveluntarjoaja ilmoittaa kussakin tapauksessa.

  • Jos kyseessä on luonteeltaan jatkuva sopimus (esim. sähköisen palvelun tarjoaminen - tili), asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus palveluntarjoajan kanssa ennen ehdotettuja muutoksia koskevan ilmoitusajan päättymistä. Irtisanominen tulee voimaan 15 päivän kuluessa ilmoituksen vastaanottamisesta. Jatkuvan sopimuksen tapauksessa muutetut ehdot sitovat Palvelun vastaanottajaa, jos Palvelun vastaanottajalle on ilmoitettu muutoksista asianmukaisesti ilmoitusajan mukaisesti ennen niiden täytäntöönpanoa eikä hän ole irtisanonut sopimusta tämän ajanjakson aikana. Lisäksi Palvelun vastaanottaja voi milloin tahansa muutoksia koskevan ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen hyväksyä tehdyt muutokset ja siten luopua ilmoitusajan jatkamisesta. Jos kyseessä on muun kuin jatkuvan sopimuksen tekeminen, ehtojen muutokset eivät vaikuta millään tavoin niihin oikeuksiin, jotka Palvelun vastaanottaja on saanut ennen ehtojen muutosten voimaantulopäivää, ja erityisesti ehtojen muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tai tehtyihin tilauksiin eivätkä tehtyihin, täytäntöönpantuihin tai täytettyihin myyntisopimuksiin.

  • Jos ehtojen muutos johtaa uusien maksujen käyttöönottoon tai nykyisten maksujen korottamiseen, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus.

12.3.    Asioihin, joita nämä ehdot eivät koske, sovelletaan Puolan lainsäädännön yleisesti sovellettavia säännöksiä, erityisesti Puolan lakia: siviililaki, 18. heinäkuuta 2002 annettu laki sähköisten palvelujen tarjoamisesta (säädöskokoelma 2002, nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna), laki kuluttajan oikeuksista ja muut yleisesti sovellettavan lainsäädännön asiaa koskevat säännökset.

12.4.    Näillä ehdoilla ei suljeta pois määräyksiä, jotka ovat voimassa palveluntarjoajan/myyjän kanssa sopimuksen tekevän kuluttajan asuinmaassa, ja joita ei voida sulkea pois sopimuksella. Palveluntarjoajan/myyjän on tällaisessa tapauksessa taattava kuluttajalle suoja, joka hänelle myönnetään sellaisten määräysten perusteella, joita ei voida sopimuksella sulkea pois.

13.  PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI
(KULUTTAJAN OIKEUKSIA KOSKEVAN LAIN LIITE 2)

Peruuttamislomakkeen malli
(tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen).

- Vastaanottaja:

VortexVR - Completio
ul. Jedrzejowska 47
04-693 Warsaw

support@vortexvr.fi

- Ilmoitan/ilmoitamme(*) täten peruuttavani(*) seuraavien tavaroiden myyntiä koskevan sopimuksen(*) seuraavien tavaroiden toimittamista koskevan sopimuksen(*) seuraavien tavaroiden suorittamista koskevan sopimuksen(*)/ seuraavien palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen(*).

- Sopimuksen tekopäivä(*)/vastaanottopäivä(*)

- Kuluttajan (kuluttajien) nimi

- Kuluttajan (kuluttajien) osoite

- Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain jos lomake lähetetään paperilla).

- Päivämäärä

(*) Tarpeeton yliviivataan.