Palautuskäytäntö
1. PALAUTUSOIKEUS/PERUUTTAMISOIKEUS - 14 PÄIVÄÄ
1.1 Etäsopimuksen tehnyt kuluttaja voi peruuttaa sopimuksen 14 kalenteripäivän kuluessa ilman perusteluja ja ilman kustannuksia, lukuun ottamatta sääntöjen . 8.8 kohdassa tarkoitettuja kustannuksia. Ilmoituksen lähettäminen ennen määräajan päättymistä riittää, jotta se voidaan hyväksyä. Voidaan esimerkiksi antaa peruuttamisilmoitus:
sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: support@vortexvr.fi
1.2. Esimerkki peruuttamislomakkeesta löytyy kuluttajan oikeuksista annetun lain liitteestä 2 ja lisäksi asetuksen kohdasta 11 (palvelua koskevat ehdot). Kuluttaja voi käyttää lomaketta, mutta se ei ole pakollinen.
1.3 Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on vastaanottanut peruuttamisilmoituksen, kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien tuotteen toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka aiheutuvat siitä, että kuluttaja on valinnut muun toimitustavan kuin verkkokaupassa saatavilla olevan halvimman vakiotoimitustavan). Myyjän on korvattava maksu käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti sopinut muusta korvaustavasta, josta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Jos myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan tuotetta kuluttajalta itse, myyjä voi pidättää kuluttajalta saamansa maksun palauttamisen, kunnes hän on saanut tuotteen takaisin tai kunnes kuluttaja on osoittanut, että tuote on palautettu, riippuen siitä, kumpi tapahtuu ensin.
1.4. Kuluttaja on velvollinen palauttamaan tuotteen myyjälle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jona kuluttaja on peruuttanut sopimuksen, tai luovuttamaan sen myyjän valtuuttamalle henkilölle, jollei myyjä ole tarjoutunut noutamaan tuotetta itse. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tuote palautetaan ennen sen voimassaolon päättymistä. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen varastollemme.
1.5. Kuluttaja on vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi.
2. MITEN?
Palautat tuotteen ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse support@vortexvr.fi ja ilmoittamalla tilausnumeron, tilauksen yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoitteen ja kuvan tuotteesta, jonka haluat palauttaa, sekä selityksen. Selitä, miksi haluat palauttaa tuotteen, ja liitä mukaan kuvia, jos tuotteessa on jotain vikaa tai jos pakkaus on rikki.
Olet vastuussa ainoastaan tavaran arvon alenemisesta, joka johtuu muusta kuin tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi välttämättömästä käsittelystä.
Jos jokin on epäselvää tai sinulla on lisäkysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme:
Sähköposti: support@vortexvr.fi
Varaston osoite/palautusosoite:
VortexVR -Completio
ul. Jedrzejowska 47
93-636 LODZ, Puola
3. PALAUTUS
Kun asiakas on palauttanut tuotteen meille ja olemme varmistaneet sen kunnon avoimella ostotapahtumalla tai kun palautus on hyväksytty, siirrämme rahasi saman maksukanavan kautta, jota sinä asiakkaana olet käyttänyt, eli luottokortilla, VISA:lla, MasterCardilla, AmericanExpressillä, Apple Paylla, Google Paylla, Klarnalla tai PayPalilla.
Luottokorttimaksujen osalta voi kestää 5-10 arkipäivää, ennen kuin hyvitys näkyy luottokorttitililläsi.
Palautukset myönnetään 14 päivän kuluessa siitä, kun VortexVR on vastaanottanut ja käsitellyt palautuksesi, riippuen ostohetkellä käyttämästäsi maksutavasta.
Jos asiakas on vahingoittanut tuotetta jollakin tavalla tai jos olet aloittanut palautuksen 14 kalenteripäivän jälkeen siitä päivästä, jona olet vastaanottanut tuotteen, sinulla ei ole oikeutta hyvitykseen.
DHL:n, PostNordin tai UPS:n lähettämistä tilauksista asiakkaan on ilmoitettava vaurioista tai puuttuvista osista samana päivänä, jos ne ovat näkyvissä, ja 7 päivän kuluessa, jos viat eivät näy ulospäin.